dinsdag 25 augustus 2020

Lockdown dag 30, de spuitcabine

Schreef ik enigszins opgelucht dat wij voorlopig wel nog elke dag naar de markt mogen, hier geen roze en blauwe bonnen, dan moet ik dat binnenkort misschien toch bijstellen. Kijk wat ik op de markt zag!

Ontsmettingscabine. Desinfecteersluis. Spuithuis. Sproeihok. Ik weet niet hoe je zoiets noemt.

Wel wat de bedoeling is. Van verkoper tot klant, iedereen moet door de plastic flappen. Binnen in de cabine word je dan met desinfecteermiddel schoon gespoten. Alles om de kans op besmetting te reduceren. 

Aan de zij- en achteringang van de markt staat ofwel een versperring of iets soortgelijks. Voorlopig passeren de klanten er nog langs, niemand gaat erdóór.

De dag dat het in werking treedt, zal ik me anders moeten organiseren. Zoals Vietnamezen met hun brommer tussen de kraampjes laveren, zo rijd ik tegenwoordig met mijn fiets tot vlakbij het fruit en de groenten op mijn lijstje. 

Moet ik die vier volle fietstassen nu aan de hand dragen? Of telkens heen en weer wandelen naar de enige fiets op de brommerparking? Minder boodschappen in één keer, maar dan wel elke dag naar de markt?

Weet ik nog niet. Ik weet ook niet zeker of de spuitcabine effectief gebruikt zal worden. 

Misschien is het weer zoiets typisch Vietnamees. Richtlijn dat elke markt in Hội An een ontsmettingseenheid moet hebben? Hij staat er. 

Ofwel bereiden ze zich gewoon voor. Dan kunnen ze bij een drastische stijging van het aantal besmettingen meteen beginnen sproeien.

Hij staat er.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten