zondag 10 januari 2021

Swingpaleis

Dat is karaoke plus quiz. Klik maar op de linkjes, twee dingen die ik graag doe.

Dus kwam van het één het ander en stond ik plots het Swingpaleis te presenteren.

Lukas was mijn assistent, mét fake Italiaans accent. De deelnemers kwamen allemaal uit de Lage Landen. Mannen tegen vrouwen. 

Ze dachten dat ik dat niet onpartijdig kon doen. Maar kijk!

Hiernaast de mannen tijdens de emoji ronde. Willy Sommers speelt. De twee teams moeten mij om ter eerst de titel sturen. Een kooi heeft Whatsapp blijkbaar niet. Dan maar een voetbalgoal, dachten ze. 

De vrouwen sturen bijna gelijktijdig een leeuw met een vuilbak. Ik geef beide teams één punt. 

Daarna klinkt Cindy Lauper. Ik krijg geen emoji van de mannen. Van de vrouwen dansende meisjes die plezier maken. Girls just wanna have fun. Al hun punten. 


En zo gaat het verder. De vrouwen sturen mij gele dingen voor Coldplay. 

En de intro is nog niet voorbij of daar verschijnt al iets voor 'Laat de zon in je hart.' 

Happy van Pharrell Williams. Meteen drie lachende gezichtjes. 

De mannen? Een feesthoedje.

Dus onpartijdig? Ik? 

Absoluut niet.  


Enfin, natuurlijk wel. Maar dat hoeft het publiek niet te weten. 

Op het einde verdeelde ik trouwens toch maar mooi de te winnen dessertjes onder de vrouwen én de mannen. 

Een extra eclair voor A.G. en K., omdat zij met een duet durfden openen. En ook eentje voor Simon en Jana, omdat ze heel overtuigend konden zingen in een microfoon die eigenlijk deegklopper / limoenpers was.

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten