zaterdag 16 januari 2021

Anh

'Als ik dan binnen tien jaar met mijn lief naar Vietnam kom om te tonen waar ik gewoond heb, dan ga ik ook met Anh afspreken.' 

Op weg van school naar huis val ik bijna van mijn fiets. Miljaar, binnen tien jaar al! Dan is Lukas inderdaad oud genoeg om een lief te hebben! Oud genoeg om naar Vietnam te reizen! Om mét dat lief naar Vietnam te reizen!

Als ik van mijn eigen verbazing bekomen ben, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Lukas: 'Lief, dit is Anh. Anh, dit is mijn lief.' 

En dan Anh met zijn brede glimlach en Lukas die voorstelt om samen een videogame te spelen en de onbegrijpbare moppen die ze onderling beginnen uit te wisselen en het lief dat er overbodig bijstaat.

Daarom dus dat ik 'zeker vóór de zomervakantie, mama!' mijn e-mailadres aan Anh moet doorgeven. 'Want als ik van de internationale school afga, wordt mijn account gedelete.' 

En daarom dat ik Lukas beloof dat we Anh vooraleer het zover is nog vaak zullen uitnodigen. 'Wat denk je van een sleepover dit weekend?' 

Want samen gamen in pyjama, dat is natuurlijk nog veel leuker. 

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten