woensdag 1 augustus 2018

Met de maan mee

We verhuizen. Van een tijdelijk-appartement naar ons huis-voor-de-komende-jaren. Binnen Vietnam van Đà Nẵng naar Hội An. Op zondag 5 augustus. Dat is nog drie keer slapen.

Onze huiseigenaars en nieuwe buren zijn boeddhistisch. Als je aan iets nieuws begint, moet dat op de juiste dag van de maankalender. We verhuizen dus niet op 1 of 15 augustus, wat logisch zou zijn voor de betaling. En ook niet op zaterdag 4 of maandag 6 augustus, wat makkelijk zou zijn voor het regelen van een kleine camionette.

We doen met de maan mee en verhuizen zondag. En ik begin me af te vragen hoe diep ik me in dit alles ga onderdompelen. Want ondertussen ben ik dus al blij als het regent (en zeker toen en toen). En draag ik op belangrijke dagen rood voor geluk.

Zetten we binnenkort ook een huisaltaar op? De minimale versie, een blikje met wierookstokjes, vind ik wel iets hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten