vrijdag 19 februari 2016

Interieuradvies

Meer dan een jaar geleden postte ik een voorproefje van een project waar ik aan werkte. Nu ja, 'werkte' is veel gezegd. Laten we het maar houden op een project waar ik aan 'dacht'. Zo gaat het wel vaker. Langzaam.

Maar kijk. Ondertussen staat die tafel er. Een beetje scheef. En stoelen in verschillende formaten. Ze zijn stuk voor stuk komen aanwaaien. Ze stonden te blinken in de kringloopwinkel, eentje kreeg ik voor mijn nieuwjaar, een ander vond ik op de oude slaapkamer van Allerliefste. Stoelen met een verhaal, zo zou het in de boekjes staan.



Let nu goed op. Ik ga hier een enquête houden, op zoek naar Uw advies. Maar vooraleer ik U op mijn interieur loslaat, nog even dit:
  • De blauwe en de groene stoel verhuizen op termijn naar de kinderslaapkamers. Daar hoeft U dus geen rekening mee te houden.
  • Ik hou van rood. We hebben een paar felrode elementen in onze living. 
  • Mijn moeder zegt: 'Verf elke stoel in een ander kleur, heel fel.' Maar ik twijfel. De kinderen en al het speelgoed zijn vaak al kleurrijk genoeg.
  • Er staan nog twee stoelen met een andere vorm op zolder. Als de trip-trapps verdwijnen, komen die varianten aan tafel. Ik vind dat leuk, verschillende maten en gewichten, maar wil er graag ook wat eenvormigheid in krijgen. 

Dus wat denkt U, in welke kleur moeten de stoelen?

6 opmerkingen:

  1. Ik ben fan van het rood-idee (en je heb nog een pot verf van mij tegoed op het moment dat je de knoop doorhakt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit wel een tof effect: http://www.abeautifulmess.com/2012/12/nes.html. Kan ook met rood. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga voor rood! Ik hou wel van multicolor, maar als het al allemaal verschillende soorten zijn, dan denk ik, zoals je zegt, dat de kleur voor wat eenheid kan zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou zelf heel erg van rood in interieurs, dus dat idee spreekt mij sowieso aan :)
    Maar het idee "zelfde type - multicolor" of "verschillende types - één kleur" lijkt mij het beste: anders gaat het misschien iets te druk worden (zeker aangezien er, zoals je zegt, op andere manieren al verschillende kleuren aanwezig zijn).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. In t wit, met een paar poten in t rood gedopt! (zei de madam met het witte interieur)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat ik voor allemaal rode stoelen ga, wit wordt hier in huis zo rap vuil. (Alsof ik niet weet hoe dat komt. ;-)

    Maar ik wil jullie alvast meegeven: grote kans dat jullie hier pas binnen en jaar of twee het resultaat zien...

    BeantwoordenVerwijderen