maandag 22 februari 2016

Spoiler alert

Soms denk ik dat het komt omdat hij zo op zijn gevoel leeft. Als hij dan in zijn hoofd moet kruipen, gebeuren er rare dingen. Ik zag het onlangs nog toen hij in de jury het beste boek mocht kiezen. Zijn eigenlijke nummer 1 zette hij op de tweede plaats. Alweer.

Misschien komt het deze keer omdat we de zoektocht naar de geheime inhoud van een kist thuis hebben? Denkt hij daarom dat hij dit boek als eerste moet opgeven? Voor mij geen probleem, hoor. Ik vind het werk van Gaudesaboos heel sterk. Maar het klopt niet met het kijk- en luisterplezier dat hij had bij Franky, het boek van Leo Timmers.

En jawel, na de stembusgang lenen we uit de bib nog een paar boeken. Franky zit erbij. Een leeuw in mijn cornflakes. Mijn moeder is een stekelvarken. Thuisgekomen roept hij nog voor de voordeur achter hem dicht is. 'Papa, ik heb Franky mee. Dat is mijn boekenwinnaar!'

Zie wel. (Benieuwd of de kinderen unaniem voor 'zijn' winnaar gaan kiezen. De kinder- en jeugdboekenjury maakt het resultaat pas in de lente bekend.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten