donderdag 18 februari 2016

Blijf kalm










Dit is de originele slogan. Als Britten hem horen vallen, rollen ze naar het schijnt met hun ogen - terwijl ze natuurlijk stiekem trots zijn op hun motto.

Er zijn ondertussen honderden varianten. Keep calm and party all night. Keep calm and read a book. Keep calm and eat sweetspedal on, play mindcraft, go fishing. Keep calm and good luck on your new job. Keep calm and love your friends of zelfs horses. Keep calm and Hakuna Matata.

Je kunt het zo gek niet bedenken of het bestaat. Alleen deze vind ik niet: Keep calm and care on. Google vraagt dan of ik misschien 'keep calm and carry on' bedoelde? Neen. Keep calm and care on. Zo zit de slogan al dagen in mijn hoofd. Blijf kalm en zorg voor haar. Blijf kalm, doe voort en zorg voor haar. Blijf kalm, doe gewoon voort en ...

3 opmerkingen:

  1. Sterkte! Hopelijk is het niet te ernstig en blijft er ook nog wat tijd over om voor jezelf te zorgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit een heel goede. Vooral na vandaag. Waarin ik alleen maar kon besluiten dat we maar gewoon 'carry on...' moesten doen. Wat anders? Er is geen alternatief. Gewoon verder doen en het komt wel goed....
    Carry on and life goes on of zoiets...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze heeft al sinds vorige week donderdag hoge koorts en het zakt maar niet. Eerst buikgriep, dan grieperig, nu oorontsteking. Wat een ellende. Maar het komt wel weer goed. En inderdaad, Sandra, wat kun je anders dan gewoon voortdoen.

    BeantwoordenVerwijderen