vrijdag 11 mei 2012

Vijf jaar

Wij zijn getrouwd! Vandaag exact vijf jaar geleden.

En dat gaan we vieren, al weet Allerliefste nog niet precies hoe.
Zelf heb ik mijn cadeau al gekregen: de keukenrobot van KitchenAid, jawel.

Nu kunt U uitroepen: "Oh neen, een huishoudelijk toestel! Dat krijg je toch liever niet cadeau?!?!"

Maar (1) dan weet U duidelijk niet wat KitchenAid doet. Het is zoveel meer dan een keukenrobot: iconisch design, sterk merk en werkelijk een plezier om mee te werken. De kostprijs is navenant, beeldt U een cijfer in wat ik normaal gezien nooit aan een keukenrobot zou geven. Maar Allerliefste stelde me onmiddellijk gerust, het waren eigenlijk drie cadeau's in één: voor mijn verjaardag, houten huwelijksjubilee en moederdag. Oef.

En (2) U kent ook duidelijk niet de symboolwaarde van dit cadeau. Met 5 jaar huwelijk, 2 jonge kinderen, 1 huis aan het einde van de kluslijst, 2 boeiende jobs met jaarlijks x aantal drukke pieken (soms gelijktijdig) én een handvol persoonlijke hobby's en interesses, zijn we recent ernstig zoekend in de organisatie van ons huishouden. Het gaat om meer dan praktische afspraken over wie-doet-wat en we komen er ook wel weer uit. Maar dat ik net nu een cadeau krijg voor mijne rayon van snoep en gebak, heeft voor mij een bijzondere betekenis. Ik kan me geen betere man indenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten