vrijdag 13 augustus 2010

Mijne rayon

Ik kan niet koken. Sterker nog: ik wíl het ook niet kunnen.
Ik hou niet van koken. Wel van eten.
En van rondhangen in de keuken terwijl Allerliefste kookt.

Wat ik wel graag doe in de keuken: taarten en cakes.
Bakken is mijn specialiteit. Mijn afdeling. Mijne rayon.

Tot we kinderen kregen. Chocomousse, rabarbertaart, citroencake...
Daar draait Allerliefste zijn hand niet voor om.
Het voorbije weekend: broodpudding. Samen met Jana en de buurjongen.

Lekker gezellig brood in stukskes trekken, peperkoek eten, rozijnen bij gooien, suiker afwegen, ...

Terwijl ik erbij stond voor spek en bonen! (Of voor melk en suiker. Wat zou hier een toepasselijk spreekwoord zijn?) Mijn specialiteit afgepakt! Het enige wat ik kan en graag doe in de keuken! Mijne rayon!

Allerliefste mag dat. Want wat ik zo schattig vind?
Die kleine handjes in zo´n grote mannenhand. Samen eieren breken en beslag roeren. Heerlijk om zien.


Daarna in duizend vormpjes gieten. Vinden ze leuk. En dit was één van de resultaten. Maar net als bij Nel kunnen zij beter bakken dan ik (eten) kan fotograferen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten