zaterdag 17 december 2011

La palestra

Ik had nog wat gezinsberichten in te halen, maar wat het ik daar in de kinderopvang mooie dingen gezien! Foto' die ik hier niet kan publiceren omwille van de privacy van begeleiders en kinderen. Maar ooh, die pedagogiek, materialen en inrichting, die sfeer, warmte en geborgenheid, zo'n schone interacties en telkens zo'n gedreven team!!! En heel vaak: een palestra, een soort gym waar de kinderen zich in volle vrijheid en in alle veiligheid kunnen uitleven. Een beetje zoals het ballenbad dat we hier in de kinderopvang kennen, maar dan intenser.




Met mijn benen in de spiegel afgebeeld, om te tonen hoe klein die kindergym is... Helemaal op maat.



Ik had veel zin om mee te doen: rollen, klauteren, springen, kopje duikelen en me smijten met mijn hele lijf. Dat deden de kinderen dus, onder luid gejoel en geschater. Zo plezant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten