maandag 23 juli 2018

Pootjes

Veel straathonden hier! Om de hoek een asiel waar ook Jana en Lukas welkom zijn. Als vrijwilliger, welteverstaan. De missie van Paws for compassion is niet voor niets 'Rehabilitating Pets, Educating Children'.

We schrijven hen in voor een atelier. 'Goed om alvast wat Engels te oefenen,' redeneren we. 'En om iets met andere kinderen te doen.' Na afloop krijg ik bericht van Allerliefste die de hele voormiddag met koffie en een boek in hun buurt bleef.

'Zumba! Plastic recycle! Yoga! Samen met kinderen van weeshuis uit buurt. Engels van J. en L. was dus van hoogste niveau. Alles verliep behoorlijk chaotisch. Nu afgelopen en weer rustig. We blijven hier nog een beetje. Kom jij ook?'

Ik trek mijn slippers aan, de deur achter mij dicht en sta er binnen de vijf minuten. Ik vind ze niet, alleen een hond die voor de deur staat te janken. Ik heb met het beest te doen en voel meteen een band. Ik wil er namelijk ook in! 




Als de kinderen uit de kennel komen, vertellen ze enthousiast. 'We hebben die hond met grote plukken uit zijn vacht een bad mogen geven. En we mogen nog eens terugkomen om met de honden te wandelen!'

Ik denk dat ik al weet met welke ik op stap wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten