zaterdag 9 juni 2018

Dingotheek

Een mens verzamelt gerief, niet te geloven! Gelukkig komen veel spullen bij ons uit de Kringloopwinkel. Puzzels, verkleedkleren, krantenbak, strips, gezelschapsspelletjes, rolschaatsen, kniebeschermers, servies, draagtassen, fietsattributen, scoutshemden, fluohesjes, winterjassen. De schatten die ik daar vind! 

Die schatten breng ik nu gewoon terug. De Kringloopwinkel als uitleendienst: voor een schappelijk bedrag kun je er dingen een tijdje huren. Als een spelotheek, maar dan met meer! veel meer! spullen.

Ik ga zo'n dingotheek daar nog missen. Binnenstappen, rondneuzen, iets ontdekken en denken wat voor een gelukzak ik toch weer ben. Want 'precies wat ik nodig had!' Ik hoop dat tweedehandscircuits ook in Vietnam bestaan, dat geweldige systeem waarin spullen kunnen circuleren.

Hoewel... Omdat het zo makkelijk en betaalbaar is, 'ontleen' ik in de Kringloopwinkel wel erg veel. Ik neem mij voor om in Vietnam niet teveel te verzamelen. Toen ik in de Brugse Poort een zoveelste lading binnenbracht, kreeg ik van de man in het depot een kadertje cadeau. Een dankactie of zoiets.


Grappige herinnering aan mijn goed voornemen. Ik neem het mee.
              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten