zondag 14 maart 2021

Maar zie ons hier lopen!

Ik denk dat na 2,5 jaar in Vietnam nog heel vaak. Zie ons hier lopen! (Of zie ons hier in de tuin aan het ontbijt zitten, midden februari. Zie ons door de rijstvelden naar school fietsen, sandalen het hele jaar lang.) 

Maar op de schoolreis dacht ik dat bijna elke minuut. Zie ons hier, in dit decor. En Lukas en zijn klasgenoten deden alsof dat de gewoonste zaak ter wereld was. Ze zochten naar uitgedroogde krekels en poseerden voor de foto en duwden en trokken elkaar en haalden mopjes uit en al die andere dingen die kinderen op schoolreis doen. Ze stonden letterlijk geen seconde stil. 















Maar dat decor dus. Ik hoop dat ik die bewondering kan blijven vasthouden. Dat ik in België meega op klasuitstap naar het Gravensteen bijvoorbeeld en denk, maar zie ons hier lopen! En dat ik dan ook zo'n hele reeks foto's trek van wriemelende kinderen en duwen en trekken en beste vrienden zijn.  

    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten