vrijdag 9 augustus 2019

Ba Be - watertaxi

Kleine kans dat U in Vietnam ooit met een huurauto naar Ba Be rijdt, schreef ik in het sterretje. Niet dat ik U dat nationaal park niet gun, toeristen kunnen hier gewoon bijna onmogelijk een auto huren.

En dat is misschien maar best ook. Zeker bij het meer van Ba Be bent U beter af met een bootje. De vaart tussen hotel en haven duurt amper een kwartier, de 8 kilometer rond het meer meer dan een uur.


Nadat wij 's morgens afscheid genomen hebben van het zicht uit ons raam, het zicht op het meer, stap ik met de kinderen naar de steiger van het hotel. Allerliefste stuurt de auto zonder het gewicht van ons en onze bagage op het parcours dat je beter met een brommer (of 4x4) rijdt. Ik voel me schuldig dat hij dit mist.



We zwaaien naar het zwemeiland, zo mooi in de mist van het meer. Dan breekt de zon door. Ik denk aan hoe mijn natte bikini nu langzaam tussen de andere ingepakte kleren zal beginnen dampen, straks eerst maar eens uitspreiden in de auto. Als we het goed uitgerekend hebben, komt Allerliefste zo meteen, nog een paar minuten, de haven ingereden.


Jawel. Ik heb nauwelijks alle bagage uitgeladen en de kinderen op een bankje geparkeerd of daar toetert hij al. Dag mooi meer, wij hebben een lange dag voor de boeg





Geen opmerkingen:

Een reactie posten