donderdag 26 juli 2018

Afspraak ergens ...

Toen we in de lente over onze verhuisplannen vertelden, bleek dat sommigen hun ticket al lang geboekt hadden. Vietnam is een populaire bestemming, mijn collega bijvoorbeeld zou er deze zomer op reis gaan.

Ik polste: 'Wanneer? Misschien kan ik met jullie mee vliegen, dan hoef ik niet alleen.' En besliste meteen: 'Neen, ik wil een snel(ler) weerzien met mijn Allerliefste, laten we ter plekke afspreken.'

Halverwege Vietnam, halverwege hun reis.

Ik vind dat van het coolste dat er bestaat, 'ergens ter wereld' afspreken. Meestal moet je dan wat langer op elkaar wachten. Want de trein heeft vertraging en er moet ook nog een taxi genomen worden en het reisgezelschap heeft honger, dus gaan ze eerst iets eten. Maar dat is niet erg.

'Ergens ter wereld' op je afspraak wachten kan bijzonder aangenaam zijn.






Het bijpraten zelf natuurlijk ook. Mijn collega heeft ondertussen veel meer van Vietnam gezien dan wij. We horen de reisverhalen en popelen. Dit land willen we tot in de kleinste uithoek verkennen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten