maandag 18 juni 2018

Liefs en sorry

Ik krijg kaartjes met verontschuldigingen. Niet op het kaartje zelf, maar in de begeleidende boodschap. 'Ik weet dat je niet veel plaats meer hebt in je bagage, maar...' Op het kaartje zelf staat altijd liefs, zo veel liefs.

Liefs van mijn redactieraad, van mijn hartsvriendinnen, collega's, familie, buren, vrienden, de school, speelkameraadjes ...

Het kaartje van de scouts kwam zelfs met de post. Op ons referentie-adres! Een adres in België waar we niet écht gaan wonen, maar waar de komende jaren alle officiële correspondentie moet toekomen. De kiesbrief, bericht van de belasting dat we geld terugkrijgen... Daklozen hebben vaak zo'n adres, wij nu ook!

Bij het kaartje een begeleidende brief. 'Beste grootouders van Jana, met onze excuses dat wij jullie hiermee lastig vallen, maar willen jullie dit kaartje doorgeven aan haar?' Ik zei het al: sorry en zo veel liefs! Hoe kunnen wij daarvoor geen plaats maken in onze bagage!?



Noot: Ik weet niet of het met de nieuwe privacywetten nog mag, daarom een foto van een foto. Hopelijk staan die welpen er klein en onscherp genoeg op om niet herkend te worden. U kunt het mij steeds laten weten als U deze foto liever verwijderd ziet. 

2 opmerkingen: