donderdag 1 februari 2018

Knikkers voor Adriene

Op dag 1 van het programma heeft ze het al over hondenhaar, een kus in je hals en een haaienvin. Ze slaakt ergens een korte opera-achtige aaaah en zegt tussendoor ook nog 'self adjustments are the best'. Tijd voor je innerlijke glimlach, verkondigt ze op een bepaald moment. En ik was die eerste dag van haar 30-dagen-programma al de hele tijd vanbinnen aan het lachen!

Blij dat het helemaal is zoals een of andere BV een half jaar geleden vertelde. In een lifestyle interview ging het plots over yoga met Adriene. Niets 's avonds in het donker en de kou je huis uit moeten om dan te rekken en strekken tussen mensen die je niet kent. Gewoon thuis met Youtube voor je neus, dat leek me wel wat.

Alleen de handelingen lieten wat op zich wachten. Een matje kopen, bijvoorbeeld, leek een essentieel onderdeel. En dat soort dingen duren hier soms een tijdje... Toen lag het matje eindelijk klaar en was het plots een nieuw jaar: tijd en gelegenheid om die goede voornemens in praktijk te brengen.

Yoga met Adriene. Ik heb wel al zo'n matje, maar nog geen hond. 

We zijn eind januari en in mijn glazen pot zitten al 9 knikkers. Evenveel keren heb ik met Adriene een half uur lang gerekt en gesterkt, me tot het uiterste ingespannen en ontspannen, geademd en gelachen. Als de pot vol is, organiseer ik mijn eigen beloning.

Het is een truuc die voor mijn goede voornemens al vaker gewerkt heeft. Eerst zorg ik voor een goede externe motivatie, zeg maar knikkers sparen. Tegen dat ik mezelf mijn beloning toeken, is de interne motivatie groot genoeg om zonder systeempje verder te gaan. Bovendien reken ik erop dat mijn band met Adriene nog sterker zal worden. En dat U mij over een half jaar zal vragen hoe het met de yoga gaat. Als ik dan antwoord dat ik dat nog steeds doe, beloof ik nooit meer laatdunkend over lifestylemagazines te doen.
     

1 opmerking:

  1. ok, ik probeer eraan te denken om het je binnen een half jaar te vragen ;-).
    en ahum, hier ligt een yogamatje klaar ja, al eventjes. Ongebruikt.
    Adriene misschien eens proberen. En de knikkerpot.

    BeantwoordenVerwijderen