dinsdag 31 oktober 2017

Griezelboom

Klasuitstap in de Bourgoyen. Onder begeleiding van een meester-in-zijn-vrije-tijd-fervent-natuurliefhebber is dat uitermate interessant.



We spotten allerlei vogels en een gigantische boom die hier eigenlijk niet thuishoort. De exotische naam ben ik bijgevolg alweer vergeten. Nu ben ik daar sowieso niet goed in. Beuk, eik, es. In de lagere school kon ik ze na de les welgeteld een week lang uit elkaar houden, daarna was ik het alweer kwijt.

Fantasienamen onthou ik veel beter. Ik weet de troonboom en de wenteltrapboom nog altijd staan. En hoewel ik veel vaker in de Bourgoyen kom, zag ik, terwijl de kinderen paddenstoelen keken of elkaar met prikplanten en rietstengels ambeteerden, deze keer ook nog een griezelboom. Mijn focus zal wel door het jaargetijde bepaald zijn.


Binnenkort geef ik dus mijn eigen thematische rondleidingen. Naar aanleiding van Halloween of zo...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten