dinsdag 20 december 2016

Overwinningsfeestje

In een onderzoek over opvoeding zei een jongere ooit tegen professor Ann Buysse: 'Dankzij mij zijn mijn ouders tenminste mee. Anders wisten ze niet eens van Eminem.' Vanavond, zoveel jaren verder en aan de andere kant van de opvoedingslijn, had ik hetzelfde gevoel. Dankzij mijn kinderen ben ik tenminste mee.

Al wekenlang doen die twee dab hier en dab daar. Vrienden verstaan meestal niet wat het is en wat wij daar zo grappig aan vinden. Nu blijkt dab hét kinderwoord van 2016! En of wij mee zijn!

Bent U ondertussen tot hier geraakt en begrijpt U er nog steeds niets van? Dan praat ik U gauw even bij. Het kinderwoord van het jaar is meer dan een woord, het is een beweging. Snel en krachtig. Zo.










Wat het betekent? Volgens Jana een soort hoera. Lukas noemt het poëtisch 'een klein overwinningsfeestje'. Wel mooi. Als het kinderwoord dit jaar een heuse beweging is, laat die dan maar feestelijk zijn. Met veel hoera.
    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten