donderdag 10 december 2015

Moe van het marcheren

Het eerste en het tweede weekend van december zag ik vaak dezelfde hashtag op mijn sociale media verschijnen: #wearemarching. Thuis in pyjama, met een kleine clubje langs de Graslei of nog anders. Omdat de bevolking niet mocht opstappen in Parijs, deed iedereen het aan het thuisfront. U raadt het al: wij ook. Leuk zo met die rinkelende fietsbellen in Gent en daarna op het strand van Oostende. Belangrijk en hoopgevend ook dat er zovelen waren.

Tegelijk ben ik een beetje moe en moedeloos. Het voelt zoals Liesbet De Weder deze week in de krant beschreef. We kunnen acties bedenken en ons eigen kleine steentje bijdragen zoveel we willen, als het ruimere beleid niet bougeert...




6 opmerkingen:

  1. Kijk eens naar dit filmpje (niet toevallig van Triodos bank) https://m.youtube.com/watch?v=PV8qKJDt6EI

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi, herkenbaar, alles wat ze probeert te doen voor een betere wereld... Maar moedeloos word ik niet. Er zijn al veel mensen die leven zoals wij, maar er zijn er nog veel meer, die nog niet mee zijn, die blijven denken dat ze gewoon door kunnen blijven doen en het milieu negeren... Zij dwalen. Helaas horen daar veel politici bij. Maar dat wil niet zeggen dat onze moeite voor niets is. Verandering gaat traag. Maar ze komt er zeker wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het, ik weet het. Maar ik wou toch zo graag dat die politici écht mee zouden doen...

      Verwijderen
  3. Hey kijk, ondertussen is het akkoord er toch en ben ik blij dat het bindend is. Ik had er amper op durven hopen. Als ze nu in België stoppen met de factuur naar elkaar door te schuiven en leren dat ecologie en economie geen vijanden zijn, dan komen we nog ergens :)

    BeantwoordenVerwijderen