dinsdag 3 november 2015

Een les HTML

Ik denk nogal associatief, hier smijt ik dan ook vaak en graag met veel linkjes. Toen ik onlangs naar een oud bericht teruggreep en zelf nieuwsgierig werd - waar had ik nu weer naar verwezen? - merkte ik dat die linkjes in hetzelfde venster openen. Weg was mijn eigen bericht, in de plaats daarvan zat ik plots in een Youtube-reclame.

Hoe irritant, zeg! En hoe stom ook! Zit ik hier met al die linkjes een beetje mijn eigen lezers actief weg te jagen. Dat niemand hier ooit geklaagd heeft... Ik wist wel dat U van de meer sympathieke soort bent. Maar toch. Het leek me beter op zoek te gaan naar de gepaste HTML.

Zo simpel als wat! In het vervolg typ ik tussen de a en href telkens target= "_blank"

Ik zet het hier online, dan heb ik het tijdens het bloggen altijd bij om te knippen en plakken. Zo kunt U in de toekomst tenminste lustig verder klikken en toch lekker dicht bij mij blijven. Dat wordt hier nog gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten