zaterdag 21 maart 2015

Yeah, cool!

Romina zal het met mij eens zijn, graffiti is kunst en dus een onderwijsproject waard. In Lukas' klas vonden ze dat ook. Ze haalden er boeken over Banksy bij, leerden allerlei terminologie en verzamelden restjes spuitbus om verschillende technieken uit te proberen.

Omdat je met methode onderwijs de leerstof moet beleven, trokken we donderdag met drieëntwintig kleuters, vijf ouders en twee leerkrachten met bus 3 naar het centrum. Koek onder de stadshal, naar het grafittistraatje.

Met Lukas aan mijn ene hand en eerst Felix, dan Joppe dan Rhokaya aan mijn andere hand leerde ik van alles bij. Dat een groot uitgewerkte tag met twee kleuren een throw-up is, bijvoorbeeld. (Heb ik moeten opzoeken, uit het kleuter-Engels had ik eerst draw-up verstaan...) Dat Banksy met sjablonen werkt. En daarna wezen ze mij precies dat soort graffiti.



Toen haalden ze één voor één hun eigen sjabloon boven. Maskers op, schudden met dat bolletje - tiktiktik - en spuiten maar. U moet maar eens gaan kijken: die meisjes met ballonnen in de hand, die kleurige kookaburra's,... Allemaal door de coolste kleuters van Gent gespoten. Recht tegenover de garagepoort, vlakbij het open stuk van de binnentuin. Als het nog niet overspoten is tenminste... Helemaal onderaan in het rood: de auto van Lukas.


Voor de groepsfoto verzamelde de Kookaburra-klas onder haar eigen tag.
Gespoten door juffen zo cool. Oh yeah!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten