woensdag 26 november 2014

Ruimtevaarder

Wij kunnen maar beter nog een keer op weekend gaan. Die kinderen deden bij hun respectieve meters zoveel zo veel leukere dingen zonder ons.

Jana had tussen het takken verzamelen, grondboren, tipi bouwen, broodpudding bakken, tandem fietsen, sprookjes luisteren, Harry Potter kijken, tafels oefenen, Sintbrieven schrijven, takken verzamelen, Zwarte Piet zien en cadeautjes krijgen door gewoonweg geen tijd voor heimwee.

Lukas kreeg tijdens de zwemles zijn meter in het grote bad maar sprong er zelf niet in wegens te koud water. Weer thuis bouwden ze met écht maquettemateriaal, isolatieschuim en fietslichtjes een vetcoole autobaan. En toen hij met zijn mémé naar Ciné Kadee ging, deed hij op zo'n blauw scherm (waarop ook weerkaarten geprojecteerd worden, hoe heet zoiets?) van ruimtevaarderke. Vooral het moment waarop hij het - voor hem onzichtbare - ruimtetoestel probeert te manipuleren, vind ik erg schattig. Het ligt aan mij, ik ben zijn moeder.






(En dit is de permanente link, ik heb al gemerkt dat ik dit soort filmpjes wel vaker kwijt raak...)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten