zondag 16 november 2014

De 17 representatiefste

Een beetje aarzelend, want misschien bent U hier nieuw en kennen wij elkaar nog niet zo goed, presenteer ik mijn top 17. Zeventien titels die niet per se hoog scoren in de statistieken maar wel min of meer representatief zijn voor al wat hier te vinden valt.

1. Hij groeit!!!!
2. Hij beweegt!!!!
3. Hij lacht!!!!

Omdat ik wel degelijk hierom deze blog begonnen ben. In de kraamperiode van Lukas merkte ik hoe de herinneringen aan al het tedere uit de babytijd van Jana vervaagd en verdwenen waren. Schoonheid van dagelijkse dingen hou ik vanaf heden bij, dacht ik. En ik doe dat nog altijd.

4. Cif. - Omdat ik er nog altijd bij moet glimlachen

5. Een baaike. - Omdat ik dit nog altijd iedereen toewens.

6. Ontmijner. - Omdat ik hem zo graag zie en een fantastische vader vind.

7. Mil gracias. - Omdat ik het wijs vond om via mijn blog onze vrienden in Mexico te schrijven. Ik heb hen toen allemaal de link doorgestuurd. Wie geen Spaans kent, heeft er niet zoveel aan. Maar hé, 't is mijn blog.

8 en 9. Groeifeest op school en in de tuin - Omdat dat zo'n mooie dag was.

10. Omsingeld. - Om te bewijzen dat ik écht niet alleen over mijn kinderen schrijf.

11. Ouders zijn moeders en vaders. - Al gaat het, wanneer ik mijn mening geef over de actualiteit, wel vaak over opvoeden.

12. Fetisj. - Omdat het nog altijd waar is.

13. Ode. - Omdat ik mijn grootmoe zo graag zie.

14. Meeuwen. - Omdat het zo mooi kan zijn aan zee.

15. Beter daar gebleven. - Omdat wij graag (ver) reizen. Helaas doe ik niet de moeite om U nadien allerlei tips mee te geven. Ik stoef alleen maar.

16. Willen is kunnen. - Omdat dit mijn levenskwaliteit gevoelig verbeterd heeft.

17. Day zero. - Om alvast te verwittigen dat ik dit blogboekproject heel misschien niet ga volhouden. Na dit postje heb ik er namelijk niets meer mee gedaan.


**************



Dit is nummer vijf. In nummer vier ontdek je een straffe madam. Nummer drie gaat over ontbijten. Met nummer twee kijk je zo binnen in mijn bureau. In nummer één schrijf ik over de laatste keer. Hoe het allemaal begon, met dat project blogboek, lees je hier en daar.

2 opmerkingen:

  1. Ik kende je blog nog niet echt. :-) Deze blogpost is dus ideaal om je beter te leren kennen.
    Ik heb er al een deel gelezen, nog een paar te gaan, maar lezen doe ik ze allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, Ann-Sophie, de max! Ik ken jouw blog eigenlijk ook niet echt (ik ben raar maar waar niet echt een bloglezer ;-) maar ik nam al eens een kijkje en tof, zeg.

    BeantwoordenVerwijderen