woensdag 27 april 2011

Rommelmarkt

Op rommelmarkten heb ik ook al veel spullen gekocht waarvan ik achteraf (bijna onmiddellijk) dacht: "Wat ga ik daar in godsnaam mee doen? / Dat heb ik helemaal niet nodig / dat is helemaal niet mooi / dat past helemaal niet (aan mijn lijf / in mijn huis / bij de rest)!" En dan probeer ik die rommel in september voor mijn eigen deur weer door te verkopen. (Wat meestal niet lukt.)

Maar soms sla ik de slag van mijn leven. De truuc is niet toegeven aan impulsaankopen, dóór de seizoenen heen kijken en plannen op lange termijn. Zo scoorde ik midden juni al eens een echt goede slee voor amper één euro. Er ligt een heerlijk vintage badpak in de kast (die toch al overvol was) voor wanneer ze een jaar of negen is. En deze winter kocht ik dit - nu al een hit en de zomer moet nog komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten