dinsdag 12 oktober 2010

African Queen

Allerliefste is terug thuis!!!!


Jana vloog gisteren recht in zijn armen, schoon opgekleed in mijn allereerste écht stuk. Volgens de instructies klaar in een half uurtje. Er waren echter zoveel terminologie die ik voor het eerst hoorde en zoveel techniekjes die ik voor het eerst uitprobeerde, dat ik er beduidend langer over deed: beleg, doorstikken, zomen, knoop aanzetten, biais ...

Maar goed, het is er! Een Afrikaans kleedje dat er niet eens zo heel erg Afrikaans uitziet. De stof is rechtstreeks uit Congo geïmporteerd door mijn schoonmoeder. *Moeke, ik ben fan!* Omdat mijn zus ooit onderzoek deed naar deze stoffen en daaruit bleek dat zwarte vrouwen veel belang hechten aan kwaliteit, het merk, patroon, design... (dat heeft allemaal symboliek en betekenis), naaide ik binnenin ook het stoffenlabel in.

3 opmerkingen: