zaterdag 2 oktober 2010

Kussen

Volgende week voegt een hele delegatie van Stad Gent zich bij Allerliefste in Mangaung. Edit: De burgemeester en co hebben door overmacht een aansluiting gemist. In de krant onder de toepasselijke titel: Vlieger gaat niet op. Ze keerden dus terug naar Gent en Allerliefste wordt nu in Termonts plaats met alle egards ontvangen. Hij is daar al een week en ik ben daar niet zo goed in. Dágen voordien loop ik met een krop in mijn keel en watertjes onderaan mijn ogen. Het afscheid is loodzwaar. En ik mis hem de seconde nadat hij op de bus is gestapt richting station richting luchthaven richting Zuid-Afrika.

Doet me denken aan het maandenlange gemis, zoveel jaren terug. Eerst toen hij in Mexico ging studeren. Daarna toen hij op de UNAM zijn thesis ging verdedigen, diploma opstreek en door Centraal-Amerika trok. Voor dat rugzakreizen gaf ik hem toen iets klein en praktisch mee. Immers, liefde is... zo weinig mogelijk ballast.

En ook al is het nu geen rugzak maar een heuse valies.
Ook al zijn we niet meer piep en doen we heel volwassen.
Ik heb dat kleinood nog eens boven gehaald.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten