dinsdag 11 mei 2021

Ivoor

Wij zijn vandaag veertien jaar getrouwd. Enter Google. Dat is een ivoren huwelijk. 

Een olifantentand kan natuurlijk niet. Dan maar een symbolische referentie. In België zou ik hem een pak chocolade geven. Van dat ene merk, U weet wel, met die olifant.

Maar hier in Vietnam is geen Côte d'Or te verkrijgen. En anders zou die reep tussen winkel en koelkast toch al helemaal gesmolten zijn. 

Toen dacht ik aan het geweldige cadeau dat hij me eerder deze week gaf. En om een onverklaarbare reden plots ook aan Amy Winehouse

Valerie, dat klinkt toch verdacht veel als Ivory

Dicht bij de originele tekst gebleven, maar er natuurlijk wel mijn eigen draai aan gegeven. A mess vervangen door a bless. En ontdekt dat affair mooi rijmt op colour of my hair. Nog wat Flemlish ertussen. Mascara op en gouden microfoon erbij. 

Meer kan / mag ik daar eigenlijk niet over zeggen. Behalve dit: veertien jaar, en nog altijd samen zingen in de keuken.  

     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten