zondag 28 februari 2021

Karaoke

De zoon was logeren, dus wij gingen met de dochter uit. Poepchique gaan eten deden we zo al een keer. Wat nu? Ik contacteerde zes bars in onze buurt. 

Overal meer dan welkom. 

Tarief per uur?

Omgerekend iets minder dan 10 euro.

En of ze ook Youtube hadden? Want al die liedjes die ik op mijn favoriete meezingkanalen geoefend heb...

Maar natuurlijk!

Konden ze anders ook wat foto's doorsturen?

Op basis daarvan maakte de dochter uiteindelijk haar keuze.

Groot gelijk. Als je toch naar een karaokebar gaat, dan the real thing

Ze hadden ons amper in de kamer met de psychedelische lichtshow binnen gelaten, of Allerliefste typte al een zoekterm op het scherm. Jana lichtte de microfoons uit de houder met de gouden engelenvleugels. Die typische Vietnamese, heerlijke karaoke-echo lieten we aan. En daar begon het eerste nummer al, mijn favoriet.

De ober die onze bestelling wilde opnemen, kreeg iets op de kaart aangewezen. Geen speekseldruppel uit mijn mond op de microfoon die eraan dacht om voor een limoensapje mijn absoluut succesnummer te onderbreken. Blijven doorzingen, 86 punten! 

'Raak daar maar eens boven,' zei ik al een beetje hees en absoluut overmoedig. En Jana typte meteen het volgende nummer in, 89 punten! Dan was het aan Allerliefste. Daarna een romantisch duet. Dan weer aan mij. Dan Jana en ik. Dan Allerliefste en Jana. Dan... Ik haalde zeker niet de hoogste score.

Maar ik hield wel onze lijst bij:

 

Daags nadien beginnen we aan een lijst voor de volgende keer. Ja, die volgende keer komt er sowieso. (Note to myself: op Karafun zingt het iets makkelijker, op Sing King is de muziek minder bewerkt. En dus beter.)

in de categorie duetten:

bij voorkeur te zingen door Allerliefste

nog door mij in te oefenen:

allemaal samen uit volle borst:

voor Lukas, die misschien ook wel eens mee wil:

voor Jana

  • J'aime la vie, niet gemakkelijk
  • het hele meezingkanaal van Like Me op Ketnet 

 de kinderen samen

 

En dat U dat dus ook gewoon thuis kunt doen, met een tube tandpasta en een internetverbinding. 

Foto's en fimpjes van onze avond enkel op verzoek te verkrijgen.   

     

1 opmerking: