woensdag 12 augustus 2020

Lockdown dag 17, chocolade

Om de zoveel dagen doe ik boodschappen. 

Dat gaat hier zoals mijn grootouders vroeger boodschappen deden. Naar de markt, minstens vier verschillende kraampjes. Fruit bij moeder en dochter. Sla, wortels, champignons, brocolli en paprika bij Tam. Tomaten, limoen, aubergine en komkommers iets verderop. Op de terugweg rijst en linzen.  

Naar Xanh Xanh voor yoghurt, als er yoghurt is. Daar rechtover wraps. Brood op de hoek. Nog een andere winkel voor melk, ontbijtgranen en chipkes.

Zoveel mogelijk boodschappen in één keer, zodat ik zo weinig mogelijk het huis moet verlaten. Dus twee tassen aan mijn bagagerek, twee aan mijn voorwiel. Mondmasker dat ook op de fiets niet meer afgaat. En aan elke halte handen ontsmetten onder een pomp met gel.

Vandaag heb ik chocolade kunnen vinden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten