maandag 9 juli 2018

Đà Nẵng

Het kantoor van VVOB Vietnam ligt in Đà Nẵng. Op 15°59'48.82" noorderbreedte en 108°15'31.697" oosterlengte. Oftewel hier. Ons tijdelijk appartement ligt in dezelfde straat: Chế Lan Viên. Niet dat U iets aan dat adres heeft, weken geleden schreef ik Allerliefste een brief en die is nog altijd niet aangekomen.

Đà Nẵng is de derde grootste stad van Vietnam. Een moderne havenstad met strand, het Barcelona van Azië. Er wonen ongeveer anderhalf miljoen inwoners en die rijden allemaal op brommertjes. Echt allemaal, inclusief kinderen.

Zelf merken we niet zoveel van de grote drukte. We nemen hier met ons vier namelijk eerst een paar dagen vakantie, onze actieradius beperkt zich tot de zee en het zwembad. De weg daarheen slingert zich tussen allerlei smalle steegjes. We moeten maar één drukke straat oversteken, de kinderen weten ondertussen hoe dat moet: goed kijken en onderweg niet vertragen of versnellen, je mag vooral geen onverwachte beweging maken. (Ze moeten ook onze hand vasthouden, zo gewoon zijn we het verkeer nog niet!)

Volgende week willen we erop uit trekken, waarschijnlijk ondervind ik dan pas de volle omvang van Đà Nẵng. Ik ben blij dat we het voorlopig nog kleinschalig houden. Veel steden, dorpen, wijken, soms zelfs straten, hebben een eigen poort. Van en naar onze wijk zijn er verschillende.

En ik geniet er elke keer van om die drie van mij er samen onderdoor te zien stappen. Ngũ Hành Sơn District verkennen, dat volstaat voorlopig. De rest van Đà Nẵng komt later wel.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten