dinsdag 29 mei 2018

Gelukkig niemand allergisch

Zal ik Pluk nog eens voorlezen? Ik vroeg het met voorbedachte rade.
Wist wat er aan zat te komen.


Allerliefste gaat voorop, een maand later komen wij hem achterna. En de beddenbakken in mijn eentje demonteren en verhuizen, dat zag ik niet zitten. Van de nood een deugd: alle matrassen in één kamer, een gezellig plan. Dus toen we bij het tweede hoofdstuk aankwamen...  'Zullen wij dat ook doen? Eerst met ons vier, daarna met drie? Lekker dicht bij elkaar?'

'Net als de Stampertjes! Ja!'


We doen niet van apenketting en eten ook geen frieten op onze matrassen. Maar verder is het bij ons wel even gezellig als bij dat langharig tuig van Annie M.G. Schmidt en Fiep Westendorp.

's Avonds is het met Lukas uitgebreid 'potje vechten': maar liefst vier matrassen om op te springen en overheen te rollen, dat vergroot het speelveld aanzienlijk. Als ik nog even in mijn boek lees, vleit Jana zich tegen me aan. 's Nachts horen we hun knottergeluidjes, net als toen. Wanneer ik 's morgens in de oksel van Allerliefste kruip, komen daar nog twee knuffelaars bij. Niet zo goed voor de rug, maar wel gezellig. Heel gezellig.

Op voorwaarde natuurlijk dat niemand allergisch is aan huisstofmijt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten