zondag 18 maart 2018

Karaoke maniak

Duh! Op een Aziatisch themafeestje kan een karaoke toch niet ontbreken? Het stond netjes aangekondigd op de affiche en leidde meteen tot consternatie. Het feest zou inzakken! Wie gaat er nu onmiddelijk na de band op het podium springen! Zo vroeg op de avond, zo nuchter op de maag!

'Oh,' zei M. 'Ik ken wel iemand die dat durft, daar heeft ze zelfs geen alcohol voor nodig.' En daarmee won M. een weddenschap.

Want wat was nu het ergste dat kon gebeuren? Dat ik vals zou zingen? Het belangrijkste van karaoke is dat je het overtuigd brengt. Niet zo toonvast, maar dus wél vol overgave, beet ik de spits af. Kort daarna merkte ik - pal onder de spotlichten - wat er nog kan misgaan. Tijdens het eerste refrein en ook in de tweede strofe: op de karaokemachine zag de tekst er helemaal anders uit dan op Karafun.

Ja, sinds ik de affiche voor de ouderfuif zag, staat dat Youtube-kanaal op. Sommige nummers van Karafun klikte ik na 5 seconden weg: te hoog of te laag, te snel of te traag. Uiteindelijk belandde ik bij Maniac. Dat zou ik op het podium brengen!

Zo deed ik dat dus. En iemand zette mij swingend en al op facebook.
Gelukkig alleen een foto, geen filmpje.

Nu wil ik dat hier even checken. De tekst is toch echt wel: 

It can cut you like a knife
If the gift becomes the fire
On the wire between will and what will be _____ en niet willin and will be?

She's a maniac, maniac
I sure know _____ en niet I'm sure of?

And she's dancing like she's never danced before

Toch?

Enfin, ik had thuis zoveel geoefend dat ik op het podium gewoon mijn eigen versie zong. Die van Karafun dus. Daar ga ik nu op mijn eentje mee door, als niemand thuis is. Want Karafun heeft nummers die ik mee kan kwelen. Je weet wel... Eternal Flame. True Colours. En Bright Eyes. Killing me softly. En Total Eclipse of The Heart. Alsof ik weer aan het kampvuur zit. Tot plots Queen voorbij komt, met Don't stop me now. En Waka Waka van dat WK indertijd. Op Karafun mag het ook goed fout zijn.

Om maar te zeggen: Karafun heeft dramatische nummers en swingende nummers, thematische speellijsten zelfs. Dit is niet gesponsord, ik zing gewoon graag. Kattevals en uit de maat. Maar vol overgave. Want dat is wat telt.
     

1 opmerking: