dinsdag 19 december 2017

Kapellekensbaan


Ik dacht het onderweg wel vaker. Alsof wij hier op de Kapellekensbaan fietsen! Portugal en Spanje, met hun katholieke achtergrond... Ik heb niet alle kapelletjes gefotografeerd. Daarvoor was ik er met de fiets soms te snel voorbij. En een U-bocht maak ik zelden. Kwam ik ze op een zware, trage bergop tegen, dan wilde ik ook niet altijd stoppen. Laat mij vooral op mijn eigen tempo verder doen.

Alleen voor dat ene kapelletje in Cabeceiras de Basto stop ik wel heel graag.


En bij deze reflectie haalde ik ook snel-snel het toestel boven. Met een heilige op zijn schouder lijkt het alsof hij Maria aanbiedt. In werkelijkheid kijkt hij in volle devotie naar zijn vader. Buiten beeld, met veel tegenwind net aangekomen op een moeilijke col.


Als ik hem achteraf de foto toon, moet Lukas lachen.
'Alsof ik in die kappel zit!'
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten