donderdag 23 november 2017

kampereninportugal.be

Of ik nog foto's heb voor hun nieuwe website? Ahum. Ik heb duizenden foto's, alleen al van de voorbije zomer! En ons panorama bovenaan de pagina's ziet er toch al goed uit? Her en der herken ik trouwens nog meer foto's van voorbije (bouw)vakanties. Maar oké, ik zal nog een selectie doorsturen.

Alleen deze niet: overbelicht badpak.
Hier past de foto wel, samen met de herinnering.

Een lange hete dag, op de onderste terrassen maakt het bos de hitte net draaglijk. We eten sinaasappels die op het bovenste terras groeien, liggen met een boek in de hangmat. De kinderen scharrelen rond, spelen bij een smal stroompje. Dat het daar bij hen veel frisser, roepen ze. Ik schud de loomheid van mij af en ga kijken. Niet eens onder het water maar ook gewoon in de buurt van die grote steen voelt het meteen een paar graden koeler.

En dan zie ik het. Dat waterstraaltje dat zo dunnetjes langs de rotsen loopt, heel die setting eigenlijk, heeft het potentieel van een reclamefilmpje voor zeep en shampoo. De kinderen kunnen niet volgen, ik moet het eerst voortonen. Allemaal zwoel en wel, zonder volwaardige buitendouche lukt mij dat niet, hoor. In het bos vinden we plankenresten van voorbije verbouwingen en een oude houten ladder uit de tijd van de druivenboerderij. We bouwen dammen en zoeken geultjes langswaar we het water beter kunnen leiden.

't Is met veel vallen en opstaan en een enkele keer vallen die planken bijna op onze hoofden, maar uiteindelijk lukt het. We zijn kletsnat en we hebben onze buitendouche!

En sindsdien ook tientallen filmpjes op mijn telefoon. Zij wast met veel zwieren en zwaaien haar haren. Hij blikt recht in de camera, toont vol overtuigen onze kleine kampeerflacon met zeep. Dezelfde scène nog een keer, vanachter die plant. En dan nog een keer, maar nu met een loopje erbij. Nog even zus. Dan zo.

Zoals in de reclame werd het gelukkig nooit. Maar leuk wel.



Als U ondertussen nieuwsgierig bent naar die website... kijk hier eens! En echt waar, dat het daar heerlijk toeven is. Ik schrijf er binnenkort nog veel uitvoeriger over. Hou u vast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten