donderdag 9 februari 2017

De grote drooglegging

Al die mensen die in februari uitroepen hoe ontzettend hard onze samenleving op alcohol gericht is! Tja. Ik doe al -tig jaar van grote drooglegging, ik heb geen Tournée Minérale nodig om te weten dat niet drinken vaak vreemd onthaald wordt. Ik ga U daar nu ook niet mee vervelen.

Ik geef alleen deze tip mee.

Als je op restaurant gaat, op een trouwfeest bent of eender welke sociale gelegenheid die wijn vereist, en jij wil enkel van het helderste water, draai dan het wijnglas om.

Op die manier moet je de ober die net wil gaan uitschenken niet onverhoeds onderbreken. Het is gewoon gênant als er druppels morsen op de hand die je nog snel boven je glas wilde laten zweven. En verspilling als je niet alert bent en je glas al voor een kwart gevuld is.

Obers begrijpen het universele teken van het omgekeerde glas. In alle discretie nemen ze dan je wijnglas weg en schenken ze je water in.

Ziezo. Nu bent U ook weer mee met de alcoholvrije etiquette.

1 opmerking:

  1. ha, dat deed ik nog niet, maar ze nemen het glas meestal wel meteen weg als je zegt dat je geen wijn gaat drinken. Ik doe het wel bij een koffietafel (lust ook geen koffie). Kopje omdraaien en er wordt je vanzelf gevraagd of je thee wil.

    BeantwoordenVerwijderen