maandag 29 augustus 2016

Massive Attack onder een stolp

Tevoren was er gewaarschuwd: doe oordoppen in, Gent heeft toegestemd om de grens van 90 decibel te overschrijden. Ik heb enkel van die moesjes waarmee harde geluiden worden weggefilterd en al de rest precies ook. Dus of ik het een goed concert vond? Jawel. Denk ik toch.

Op sociale media veel kritiek. Uren aanschuiven voor drankbonnetjes en daarna geen drank meer te verkrijgen. Ik stond netjes in de rij, naast mijn vader, en vond het best te doen. Hij trakteert ons elk jaar voor zijn verjaardag op een etentje en een evenement. Zoals mijn zus zei: leuke traditie, maar op een concertplein kun je niet echt praten, behalve in de rij. Voor ons was het dus gezellig schuiven en toen we bijna aan de beurt waren, hadden we plots veel vrienden. Onbekenden die vroegen of ze mochten aansluiten, die ons geld in de hand drukten en vroegen of we geen extra bonnetjes wilden kopen.

Nog meer kritiek in de kranten. Dat hun lichtkrant al jaren meegaat, dat ze Teardrop niet gespeeld hebben en dat het publiek te tam was. Maar ik had die lichtkrant nog niet gezien en vond het verrassend hoe elegant inderdaad die van Massive Attack je een geweten schoppen. Mijn vader miste dat Teardrop wel, maar was ook blij met Tricky en die lange uithalen op het einde.

En het tamme publiek? Misschien komt het door het gemor op de organisatie, misschien ook omdat de helft daar met even slechte oordoppen stond als ik. Als zij ook alles onder een stolp hoorden, lijkt me dat een logisch effect. Mag het toch ietsje minder luid zijn, met - wie weet - meer ambiance? Of koop ik tegen volgend jaar beter goede oordoppen? Zodat ik echt kan zeggen wat ik van het concert vond.

* Papa, deze is voor jou. *


Geen opmerkingen:

Een reactie posten