vrijdag 13 mei 2016

Ik ga op reis en ik neem mee

Ik heb een excell-document vol bagagelijsten. Aantal T-shirts en onderbroeken per persoon. Zonnecrème en andere dingen die we zeker niet mogen vergeten. Handig, zou je denken, maar ik gebruik die lijsten bijna nooit. Want de kinderen worden groter, dus het pispotje dat we het ene jaar nog meenemen om te kamperen, is het volgende jaar al niet meer nodig. En wanneer je op fietsvakantie vertrekt, heb je niets aan het overzicht van een vliegtuigreis.

De enige lijst die ik blijf aanvullen is die van Fontainebleau. Elk jaar in het mooiste weekend van het jaar gaan klimmen, is elk jaar ongeveer dezelfde spullen bijeenharken. Recent aangevuld met volgende items:

1. Klimkaarten. Lukas volgt graag parcourtjes, ook op rotsen.


2. Hangmat. Altijd plezant.


3. Marshmallows. De plaatselijke supermarkt is soms uitverkocht. Ook handig is zo'n klapstoeltje vanwaar je met je stok vol zoetigheid als een visser in het vuur kan hengelen. En zalf. Suiker brandt door.


4. Walktietalkies. Contact houden in het grote bos.

Vier nieuwe vakjes op de bagagelijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten