woensdag 27 april 2016

Mijn dochter is Otje

Rubberen handschoenen! Op mijn boodschappenlijstje! En dan te bedenken dat ik de afwas zoveel mogelijk tussendoor probeer te doen. Zodat het nooit echt voelt als vollen bak afwassen. Laat staan dat ik daarvoor van die huishoudhandschoenen zou aantrekken.

Tot de dochter afkwam met haar brandnetels. Een hele zak vol, geplukt met de vriendjes van het kamp. Of ze daar soep van mocht maken? 'Zoals Otje.'

400 gram jonge brandnetels heb ik gewassen, op aanraden van Jeroen Meeus. Hij zegt dat je de jonge scheuten - in de lente! - beter met handschoenen plukt maar zwijgt stil over het wassen. Ondertussen kan ik bevestigen: brandnetels blijven prikken, nog lang nadat ze geplukt zijn. Daarom heb ik nu rubberen handschoenen in huis. Voor de volgende keer dat de dochter Otje wil zijn.

2 opmerkingen:

  1. :-)Otje is toch wel een beetje nostalgie voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind deze fase eigenlijk ook heerlijk... 't Is toch wel met een zeker plezier dat ik die brandnetels sta te spoelen en de soep is nog best lekker! ;-)

      Verwijderen