dinsdag 7 oktober 2014

Over dat blogboek

Verdikkeme, I.! Door jouw post en de enthousiaste reacties daaronder over al die lijstjes, tips en ideeën in haar blogboek ben ik het ook gaan halen.

Ik was nochtans van plan het in de bib te ontlenen. Daar staat de titel al enige tijd online in de categorie 'werk is besteld maar nog niet verwerkt'...

Het blogboek kopen was alvast niet de bedoeling. Want ik dacht een beetje zoals Michel. Dat het een gids voor professionele bloggers zou zijn. Bloggers die er iets willen uithalen. Links en lezers. Uitnodigingen. Spullen die je gratis mag testen en houden. Enzovoort.

Geen boek dus voor mensen die bloggen als hobby. Die liever zelf kleine verhaaltjes vertellen dan pakweg tv te kijken. Die graag iets met hun foto's doen, in plaats van op de pc miljoenen te sorteren pixels te vergaren.

Want dat is dus mijn manier. Ik vertel, in woord en beeld. Met als belangrijkste doel herinneringen bij te houden voor mij en de mijnen. Op pg. 25 omschrijft Kelly het als 'de persoonlijke blog'.

Jawel, ik doe deze hobby gewoon en puur voor mezelf. Niet voor een groot lezerspubliek, want dat is er niet. Ietwat verontschuldigend zeg ik meestal dat vooral mijn moeder en schoonmoeder meelezen.

Maar eigenlijk klopt dat al lang niet meer. Hier komen nog meer mensen. Mensen die niet altijd reageren, maar wel gretig lezen. Ja, ik bedoel U daar!

Dus zit ik nu met een paar vragen. Allemaal de schuld van Kelly en dat boek van haar dat inderdaad leuke lijstjes en ideeën bevat.


Wordt vervolgd.

Als het een beetje meezit vanavond nog.

6 opmerkingen:

  1. Ik kom hier vandaag voor het eerst, via datprojectvandatblogboekmetdie#ervoor jawel. Fijne blog, ik kom zeker nog eens terug. Die mensen die niet reageren, die lezen ook mijn blog geloof ik. Maar dat ze hier al niet reageren, allez zeg, ik dacht dat het aan mij lag. Ben benieuwd wat je met het bbproject gaat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Mafaldine, ik heb de zogenaamde "lurkers" - volgens dat blogboek van Kelly dus. Mensen die wel trouw komen lezen en mij dan op een feestje live zeggen dat het hen een goed gevoel geeft. Dat is misschien nog wel de mooiste commentaar, denk je niet? Nu weer de deur uit, straks surf ik ook eens naar jouw blog!

      Verwijderen
  2. MMMM. Interessant ! Aangezien ik zelf al vele jaren blog (sinds 2009) en zelfs al verschillende blogs heb gehad wil ik dat boek weleens lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sommige stukjes heb ik over geslagen, maar er staan best leuke tips en weetjes in. 't Is ook mooi vormgegeven. Echt om in te snuisteren. Doen!

      Verwijderen
  3. Ik kan u verzekeren dat ge de prentjes van #projectblogboek van I. haar profiel moogt halen. Moest het nodig zijn kan ze u ook mailen. Laat het maar weten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, Romina, misschien steel ik ze wel van jouw blog! Want jij hebt er zo'n mooi kadertje rond gezet..

      Verwijderen