zaterdag 6 september 2014

Then and Now

Tussen de vakantiekiekjes vind ik ook veel 'toen en nu' foto's.

Ze zijn weliswaar niet zo echt als die van oorspronkelijke bedenkster van then and now foto's: zij heeft tot in het kleinste detail oog voor compositie, belichting, kleurenpalet, originele kledij en accessoires. Ze zijn gelukkig ook niet zo schaamtelijk bevreemdend als vele (soms verdienstelijke) pogingen die in de hype nadien volgden.

Neen, die van mij zijn niet opnieuw gereconstrueerd, maar gewoon foto's met een déjà vu. Het zijn de vaste vakantieactiviteiten en -rituelen, het ongewijzigd kinderspel, de manier van kijken,... die maken dat ik denk tiens-dit-hebben-we-precies-al-eens-meegemaakt. Als ik dat gevoel ga uitpluizen, sta ik versteld hoe snel ze gegroeid zijn. Het is tenslotte nog niet zo overdreven lang geleden dat Lukas in een hangmatje lag.

In deze reeks 'fotografisch groeien' vindt U links een foto van vroeger (ergens op vakantie - van één tot vier jaar geleden), rechts een van de voorbije zomer.














4 opmerkingen:

  1. dit vind ik eigenlijk veel leuker dan de geënsceneerde then and now! wat grappig dat je per toeval zulke gelijkende foto's hebt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, merci Liesbeth. Grappig dat er inderdaad zoveel gelijkaardige foto's tussen zitten, hé. Het lijkt wel alsof wij steeds hetzelfde doen... Spelen, wandelen, zwemmen. Heerlijk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej Ellen,

    heb je dit al getoond aan Jana en Lucas? :)

    http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/kunsten/140908-Kunstenaar-Michael-grab-rotsen

    groetjes,

    Marlies xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, Marlies, dat is mooi! Ik kan het zelfs bijna niet geloven... Ik toon het vanavond zeker eens: steenmannetjes met net dat ietsje meer. Merci.

    BeantwoordenVerwijderen