maandag 13 januari 2014

Soldenspoor

Als je het té planmatig aanpakt, zijn het geen echte solden natuurlijk. Af en toe moet je je in de koopjes ook eens zomaar laten gaan.

Toen ik vrijdag van Dampoort naar het centrum fietste - van hogeschool naar bureau - passeerde ik langs een aantal tweedehands adresjes op het Genste ecoplan. U ziet ze op onderstaande legende aangeduid met rode pijl (de paarse kruisjes deed ik op mijn vorige strooptocht).




Eerste halte: House of Vintage. Eigenlijk was het nog niet open, maar de uitbater zag mij gluren en leidde me een uur eerder dan voorzien door zijn rommeltje. Het is even zoeken tussen de taartachtige bruidsjurken, cowboybotten en spullen uit "was het nu 70, 80 of 90?" maar ik vond een trui (4 euro) en een flamencokleed voor 8-jarigen (12 euro). Toen ik met een briefje van 20 betaalde, kreeg ik 5 euro wisselgeld: extra solden.  

Wat ik daar speciaal voor U liet liggen:
  • een prachtig lang zijden avondkleed, tussen marine- en koningsblauw. Maat 38, de rits ging nét niet dicht!
  • een sexy matrozenpakje voor zeer ronde boezems
  • een flamencokleedje voor 5-jarigen
  • toffe blauwe schoenen met hoge hak, maat 41
  • een bruine, lederen handtas - type dokterstas (maar dan kleiner natuurlijk en met hengsels)

Tweede halte - daar vlak naast: Kiddybips. Deze winkel staat niet op het ecoplan, Kiddybips is net verhuisd. Ik kocht er een long-sleeve T-shirt van natuurlijke vezels. 20% korting maar nog altijd niet goedkoop: 29 euro en een beetje. Gelukkig ondervond ik gisteren al dat het werkt: als ik koud heb, warmt het me en omgekeerd.  

Wat ik daar voor U liet liggen: alles in verband met borelingskes, verantwoord verluieren en borstvoeding.

Derde halte: Oxfam vintage. Die winkel kende ik al, daar spring ik af en toe eens binnen. 

Wat ik daar liet liggen: 
  • een leuke rode draairok met witte bloemetjes (klinkt seutiger dan het was), kleine maat 38
  • zwarte draairok met fijn geel printje (ik kan het niet goed uitleggen, U zou het moeten zien), maat 38
  • schoon mauve kleedsken, maat 38

Vierde halde - vlakbij: Pieternel. Op mijn 18e kocht ik er een tas die jààààrenlang gediend heeft. Dit piepkleine winkeltje is gekend om zijn lederwaren (sjakossen, botten, jasjes) maar verkoopt ook juwelen. Ik hoopte op een leuke lange ketting, maar helaas.

Wat ik heel graag had gekocht maar toch maar liet liggen: het allerschattigste jasje voor mensjes van 50 cm, jaren 60' blauw met witte wol vanbinnen (ik heb hier in huis zomaar geen borelingske liggen). 

Pauze: Walnotenbroodje en geitekaas op de vrijdagse biomarkt Groentenmarkt.

Vijfde halte: T2. Was ook al gekend, maar deze keer nog leuker dan anders: alles aan 4 euro. Ik kocht er een sous-pulleke en een klein geel handtaske dat ik eigenlijk niet nodig had. Maar voor zo weinig geld kunt ge niet sukkelen.  

Voor U laten liggen in maat 38:
  • een T-shirt met lange mouwen en zo'n kraag met wijde punten, tof maar ik denk dat ik het niet ga durven dragen
  • allerlei gebreide truien met kerstmotieven, 't schijnt dat dat weer hip is maar dat durf ik toch écht niet


U begrijpt het al, volg mijn spoor en U ontdekt zelf nog allerlei schatten. Ik heb ondertussen alles van mijn lijstje ingeslagen, 't was overal rustig en ik hou nog wat van mijn budget over. Een budget dat ik eigenlijk veel te ruim voorzien had zodat ik nu onbekommerd naar de boekhandel kan trekken. 't Is overschot van mijn soldengeld, dus het mag!
       

3 opmerkingen:

  1. Iets voor jou? http://juffrouwsanseveria.blogspot.be/2014/01/de-medaille-en-haar-keerzijde.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Merci! Dat is een heel goede tip. Zoveel links in dat lijstje, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen