donderdag 25 april 2013

Spiksplinternieuw

Het gebeurt niet veel dat ik die schoenen kan fotograferen nog voor ze gebruikt zijn. Meestal zijn we zelfs een beetje te laat met de aankoop nieuwe schoenen voor het nieuwe seizoen. Dan is het bang afwachten of er nog iets hip en vrolijk is in de juiste maat en van het juiste merk.

(Voor dochters platvoeten zweren wij bij het merk van de blauwe schoendozen - Zecchino d'Oro. Het bolletje aan de binnenkant van de zool voorkomt dat ze nu al steunzolen zou moeten dragen. De zoon heeft gelukkig perfecte voeten, die komt met alles weg.)

Maar hé, nu het nieuwe seizoen op zich liet wachten, kreeg ik ruimschoots de tijd. Ik kocht verdikkeme zelfs schoenen die ik moet onderhouden met een spuitbus! Deze ochtend was het dan zover: warm genoeg voor zomerschoenen. De ochtenspits liep tien minuten vertraging op - de wachttijd na het spuiten - en weg waren we.

Lukas in zijn nieuwe basketjes.


Jana op haar rode sandalen. Met kousen. (Dat ze die kan oprollen tot een dikke worstje rond haar enkels zoals in de jaren '80 onder de meisjes mode was, maar dat heeft ze gelukkig nog niet ontdekt. Hoe is het in godsnaam kunnen gebeuren dat we daar allemaal collectief aan meededen?!?)



Ziezo, en dan ga ik nu de wanten van het lint met mijn tornmesje gaan lospeuteren. Ze moet die 's morgens nog aan op de fiets, daarna mogen ze weggemoffeld in de schooltas. Want geef toe, wanten passen helemaal niet bij een zomerjas. Die bengelen tijdens het spelen alleen maar in de weg.





1 opmerking:

  1. Wel grappig, die afgerafelde duim. Krijgen we dan ook een na-foto van de schoenen, na de zomer?

    BeantwoordenVerwijderen