vrijdag 18 mei 2012

Oh ja, moederdag

Was er een facebookgroep voor moederdag (en zat ik ook op facebook), dan klikte ik vast en zeker op "vind ik leuk". Niet dat ik ontbijt op bed kreeg of een reuzegroot boeket bloemen (en dan zou ik waarschijnlijk ook niet per sé op "leuk" gaan klikken), 't zijn die kleine dingen die het hem doen.

De mooie titel van een prachtig blauw boek, uitgekozen door Allerliefste. De zorg die Lukas' begeleidsters in een zilverpapieren spiegeltje staken en de argeloosheid waarmee hij van mijn schoot wil glijden om te gaan spelen terwijl ik zijn pakje openmaak. De medaille die ik van Jana kreeg voor mijn talenten (en de medaille die ze nadien ook voor zichzelf wilde maken...)



En dan de talenten die mij werden toebedeeld: pannenkoeken bakken, oppakken, was ophangen en voetbal spelen. 't Is daarvan - van die ontroerend eerlijke uitleg, die vertederende tekeningen - dat ik zo geniet. Vind ik leuk. En al de hele week ga ik trots met die medaille (eigenlijk best een hippe broche) de buitenwereld in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten