woensdag 9 maart 2011

Wat weegt een steen?

Ik heb geen favoriete babyfase, maar het moment waarop ze beginnen aan hun mini wetenschappelijke experimenten, vind ik wel héél leuk. De absolute concentratie. De totale verwondering. En zo ontzettend veel plezier in het ontdekken.

2011: bijna 10 maanden

Momenteel is Lukas aan de beurt. Hij speelt hetzelfde spel als Jana zoveel jaar geleden: Wat weegt een steen? Hoe klinkt het als ik die laat vallen? Als ik die laat vallen op de grond? In een email kommetje? In een plastic bloempot? Een houten kistje? Een pan? En wat als ik met twee steentjes op elkaar klop?

2009: bijna 18 maanden (het is gelukkig een lange fase...)


(De titel van dit berichtje komt uit Ontvlambare Vingers. En wees gerust: zo alternatief politiek correct zijn wij nu ook weer niet. Ook hier knuffels en plastic speelgoed vollen bak. Alleen is dit blijkbaar zoveel leuker: kapotte cd-schijfjes, lege bobijntjes, rubberachtige wijnkurken, veertjes, touw en linten allerlei, knikkers, potjes uit haar speelgoedkeukentje.)

1 opmerking:

  1. zit er heel tof uit. en inderdaad herkenbaar, al dan geëxperimenteer.

    BeantwoordenVerwijderen