zaterdag 1 januari 2011

Een kwestie van planning

Aan voornemens doe ik niet mee. Toch zeker niet op 1 januari. Natuurlijk denk ik wel eens dat ik mijn leven helemaal op orde wil krijgen. Die gedachte overvalt me meestal zomaar: aan het eind van de zomervakantie, 's ochtends in februari onder de douche, vaak op zondagnamiddag, op de fiets onderweg van werk naar huis, in een gesprek met Allerliefste. Maar nooit rond de jaarwisseling.

Als het gebeurt maak ik ergens een lijstje waarop een aantal grote en kleine projecten komen te staan. Een half jaar later vind ik dat lijstje onaangeroerd terug en merk ik dat een aantal verlangens al niet meer relevant zijn en dat een aantal projecten nog stééds moeten gebeuren.

En vooral dat laatste is frustrerend. Daarom denk ik misschien toch eens hieraan mee te doen. Geen goede voornemens, maar concrete doelstellingen met meetbare effecten. (Ja, ik moet soms streng zijn voor mezelf!) En stel nu dat vandaag day zero is, dan heb ik al het begin van een lijstje:

1. Spaarpot kopen. (Ergens een blikken doos opzij zetten moet volstaan, niet?)
2. Voor iedere volbrachte opdracht 5 € in de spaarpot.
3. Lijst maken met 101 opdrachten.




PS: *Gelukkig nieuwjaar allemaal!*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten