maandag 18 oktober 2010

Koninklijk chauffeur

Zucht. Lukas is bijna een half jaar oud en het land is nog steeds stuurloos. Ondertussen hadden we een koninklijk verkenner, een informateur, een preformateur. Tussenin nog wat koninklijk bemiddelaars en nu een  verduidelijker wiens nota verworpen wordt. De vorige keer waren er een bemiddelaar, een verzoener, een ontmijner...  What/Who´s next? Als ze allemaal nummers zouden dragen (formateur 1, 2, 3, ...) zou snel duidelijk worden hoe lang we al bezig zijn. Ik merk maar twee reacties in mijn omgeving: radicalisering en apathie. Beiden lijken me weinig constructief, maar wat moet een mens anders?



Het enige wat ik de voorbije jaren leuk vond aan die hele impasse, was de reportage over "de chauffeur" van Elio Di Rupo. Dit is de lange versie waarin hij het heeft over prioritaire voertuigen, zijn Vlaams lief en zijn fagot. Radio waar ik graag naar luister.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten