vrijdag 20 augustus 2010

Erfstuk

Het grootouderlijk huis van Allerliefste wordt opgeruimd.
Onverwachte schatten duiken op:

  • De beruchte agenda´s waarin Opa álles bijhield. Bijvoorbeeld de maaltijden. Misschien had hij dezer dagen ook geblogd...
  • Een statig portret van hún ouders. Neem de snor weg en het is frappant hoe goed die ene neef op de stamvader lijkt.
  • Schoolrapporten, waardevol antiek, jaren ´60 keukengerief, massa´s administratie, liefdesbrieven en trouwschoenen.
  • Een fantastisch schoon houten kegelspel waarmee Jana deze zomer buiten speelde. En speeltelefoons met een lange draad die echt werken. Nu kunnen we van de ene kamer naar de andere kamer bellen.
  • Fournituren van Oma. Onder andere deze applicaties. U moet eens kijken wat een goede kwaliteit, wat een heldere kleuren en wat een ontroerend design. Zo worden ze niet meer gemaakt.  




Er zijn er nog veel meer (tennisraketten, hartjes,...). Dit vond ik ook nog een leuke serie.


En hier nog eentje om te tonen hoe proper oma haar fournituren catalogeerde. Heerlijk! (En let U even op de prijs. Omgerekend 25 cent! Het zou werken en leven van menig hedendaags naaister een pak goedkoper maken, niet?)



*Zegt aan de hele familie een warme dankuwel voor dit erfstuk.*

1 opmerking:

  1. Maar allé, zo sjiek! En wat een collectie! Nu ben je wel zoet voor een paar jaar, zeker? :-)

    En wat die foto's betreft, ik doe dat altijd in Photoshop, maar je hebt op het net ook iets (waarvan de naam me nu ontglipt). Ik probeer het tegen de volgende bijeenkomst op te snorren. Als je een laptop hebt, kan ik het je wel eens tonen.

    BeantwoordenVerwijderen