dinsdag 14 september 2010

Begrepen

Over misverstanden tussen man en vrouw is al heel wat geschreven.
Maar vorige week had ik eindelijk de indruk dat hij mij begreep.

Een paar voorbeelden misschien.
Uit het leven van alledag...





1.
Gebrul.
Wil je je TUUTJE? [+ gebaar voor tuutje]
Rust.
En toen had hij dat tuutje nog niet eens gekregen.


2.
Gebrul.
Wil je drinken? Je krijgt MELK [+ gebaar].
Rust.
En toen moest ik me nog helemaal installeren met hem aan de borst.


3.
Jana komt entertainen.
Hé, JANA is hier. Wat doet ze nu?
Terwijl ik Jana zeg, slaat hij zijn ogen op naar mij. Klaar om te kijken.
Alsof hij verwacht / weet dat ik het gebaar zal maken.



Dat belooft voor onze verdere verstandhouding.
Misschien komt het ooit nog goed met de communicatie tussen de sexen.
(Of toch alleszins tussen hem en mij.)

En nu serieus. Het vermoeden dat hij ons al een beetje begrijpt...
Wat een kick! En het motiveert om zeker verder te gebaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten